Enjoying every little moment! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jamie Abraham - WaarBenJij.nu Enjoying every little moment! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jamie Abraham - WaarBenJij.nu

Enjoying every little moment!

Blijf op de hoogte en volg Jamie

02 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Fa waka iedereen!

Daar zit ik dan achter mijn laptop, in mijn korte broek, blote voeten en hempje aan. Met 30 graden kan dat ook wel! Alles voelt nu al normaal, alsof ik er al een tijdje ben. Ik heb een super mooi huisje (ja.. ja.. met zwembad) en ook nog eens leuke meiden om me heen.

Gisteren ging de reis niet zoals het had moeten lopen. We hadden ongeveer vier uur vertraging omdat ze erachter kwamen dat er olie uit het vliegtuig kwam. Ze moesten dit onderzoeken, uiteindelijk bleek dat het vliegtuig kapot was waardoor we met een ander vliegtuig verder moesten. Twee uur later waren we dan eindelijk klaar voor vertrek. De vlucht op zich was prima, wel veel turbulentie waardoor ik soms Alize’s hand nodig had om in te knijpen. Gelukkig kwamen we rond een uurtje of half 9 (’s avonds) aan in Suriname. Daarna moesten we in een mega lange rij wachten om de paspoort controle. Alles op zijn tijd.. de rij duurde eeuwen. Vervolgens kwamen we bij de koffers, dat was een en al chaos. Er stonden en lagen overal koffers. Op de band maar ook naast de band. Na lang wachten zag ik eindelijk mijn koffer, ik ben nog nooit zo blij geweest om die te zien.

Ingrid onze huisbaas stond ons op te wachten. Ze was ontzettend vriendelijk. Toen we aankwamen heb ik mijn koffer uitgepakt, mijn kamer ingericht met foto’s en briefjes van mama en daarna heb ik lekker gedoucht. Een uur later ben ik mijn bed ingedoken. Ik heb heerlijk geslapen!

De volgende morgen, oftewel vandaag hebben we gezamenlijk ontbeten (brood met pindakaas en hagelslag) en een kop thee. Om 12 uur ging Ingrid (onze huisbaas) ons rondleiden met de auto in Suriname. Ze heeft ons enorme huizen laten zien met tennisbanen of een basketbal kooi, ze gaf aan dat ze binnenkort ook de wat arme plekken zou laten zien. Ook gaf ze aan dat wij in het noorden wonen en dat wij wat in de betere buurt zitten. Dit was wel prettig om te weten. Ons huis is dan ook behoorlijk groot met zes slaapkamers, een grote woonkamer, keuken, twee badkamers, zwembad, tuin en voortuin met zitplekken. Het huis is afgeschermd met een hek en een alarmsysteem, dit geeft wel een veilig gevoel.

Na het rondrijden hebben we boodschappen gedaan bij de Chinees. De Chinees is een winkel waar ze van alles hebben en we goedkoop boodschappen kunnen doen. Toen we even voor de winkel stonden reden er al auto’s langs die gingen toeteren, dus dat wordt nog wat! We hebben op een marktje fruit gehaald en kokosnoot sap gedronken. Ik heb wel gemerkt dat ze ons proberen af te zetten. Ingrid regelde daarom ons fruit op de markt want zodra ze ons zagen werd de prijs ineens een stuk duurder.

Rond drie uur gingen we thuis lunchen. Onze lunch bestond uit champignonsoep, tosti’s en broodjes kaas. De rest van de middag was lekker rustig!

Vanavond gaan we uiteten met ons huisje en Ingrid. We gaan kijken naar een optreden van haar dochter die in een band speelt. Dinsdag gaan we met z’n alle op de fiets kennismaken met onze stage plek. Ik ben ontzettend nieuwsgierig hoe alles gaat lopen.Het is hier nu al geweldig!!

Liefs

  • 03 Maart 2014 - 09:59

    Heleen:

    Dat klinkt lekker.....lekker warm! Geniet ervan! X

  • 03 Maart 2014 - 10:03

    Ge:

    Leuk al zo snel iets van je te lezen.Mens wat zul je moe zijn.Je hebt nu al zoveel gedaan.Blijft er nog wel wat over voorde andere dagen?




    je kunt nu wel opscheppen over de 30 c wij mogen ook niet klagen hoor.Zaterdag mischien 17c.Gisteren zijn K/R geweest hebben het heel gezellig gehad op Korfoe.Zit nu tewachten op mijn grote Surinamer.En dan moet ik moed verzamelen om te gaan wandelen verplicht rondje Sonsbeek.O ja Zaterdag is Eva hier geweest gezellig bij gepraat.Kijk uit naar je volgende bericht Denk aan je liefs uit Arnhem


  • 03 Maart 2014 - 11:42

    Peter Van Stralen:

    Fijn dat je na zo'n chaotische reis en aankomst toch goed bent geland in een mooi huis met een aardige huisbaas, leuke meiden èn een zwembad. Genieten maar! Veel plezier!

  • 03 Maart 2014 - 14:00

    Jamie:

    Dank jullie wel!

    Haha oma wat een leuk bericht om te lezen. Doe de groetjes daar!
    & succes met wandelen.

    Veel liefs uit Suriname

  • 03 Maart 2014 - 17:47

    Mama:

    Lieve Jamie,
    Ik ben trots en ook een beetje bang
    Ik ben blij maar ook een beetje verdrietig
    Ik ben niet alleen en in gedachte bij je
    Ik ben je moeder en blijf je "volgen"
    xxx

  • 03 Maart 2014 - 18:48

    Jamie:

    Daar ben je mijn mama voor!
    Bang hoef je niet te zijn, ik heb Yvonne bij me zij doet aan kickboxen haha.

    Kusjes

  • 03 Maart 2014 - 20:46

    Annemieke:

    Jullie huis klinkt luxe, zeg! Een heerlijke plek om bij te komen na alle avonturen die je gaat meemaken. Ja, blank en nederlander, die hebben geld. Dat ze je afzetten zal vast vaker voorkomen, pas maar goed op je geld, wie weet vind je betrouwbare adresjes.
    Geniet van alle mooie dingen. X Annemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Life is short, live your dream and wear your passion!

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 13351

Voorgaande reizen:

24 Juli 2015 - 18 April 2016

Wereldreis

01 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Suriname

Landen bezocht: