De tijd gaat te snel voorbij! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jamie Abraham - WaarBenJij.nu De tijd gaat te snel voorbij! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jamie Abraham - WaarBenJij.nu

De tijd gaat te snel voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Jamie

21 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Over precies één maand en vier dagen zit ik met mijn handdoekje op het strand in Curaçao met een cocktail in mijn hand. Op dat moment kan ik echt niet wachten! Wel een raar idee dat ik de mensen die ik hier heb leren kennen, doei moet zeggen en ik niet weet wanneer ik hun weer zie. In, op dit moment, drie maanden tijd heb ik toch best veel dingen gezien, gedaan en mensen leren kennen in Suriname.

Ik heb aller eerst genoten van mijn stageperiode. In het begin was het even afwachten wat er nou precies van mij verwacht werd maar al gauw werd het mij duidelijk dat ik door initiatief te nemen ver zou komen. Dit heb ik dus ook gedaan. Ingrid en ik zijn samen meerdere malen naar Moengo/Abadoekondre geweest en de laatste keer waren we daar voor onze uitvoering van het spel. We zijn nu bezig met een “levendige” PowerPoint. We hebben op dit moment spelregels geschreven, dit willen we interessanter maken door een PowerPoint erbij te maken met afbeeldingen. Op die manier hopen we dat het spel meer gaat leven en ze de tekst ook kunnen visualiseren.

Naast mijn stage heb ik ook veel van Suriname zelf gezien. Ik ben op veel tripjes geweest en ik heb genoten van alle trips. De ene trip was met meer toeristen, of nou ja “met meer stagiaires”, dan de andere, ondanks dat heb ik het leuk gehad. Het is mij wel opgevallen dat er haast geen dieren in de jungle te zien zijn. Best jammer want dat had ik wel verwacht met een land dat 80% uit jungle bestaat. Helaas weten de beesten waar wij komen waardoor ze vluchten, of.. ze worden geserveerd bij de rijst of bami.

Naast de natuur en het mooie land is het uitgaansleven hier ook top! De muziek is echt mijn ding. In het begin wist ik echt niet wat mij te wachten stond. Op dit moment weet ik dat het leuker is om eerst ergens wat te gaan eten en te drinken en dan tegen één uur naar een club te gaan. Ook ben ik achter Borgoe-cola, Borgoe-sprite en Parbo bier gekomen. Een goed drankje om mee te beginnen (en te eindigen). Gelukkig hebben papa en mama ook nog twee flessen Borgoe meegenomen dus kan ik langzaam beginnen met het afkicken daarvan.
Voor het uitgaan is het ook mogelijk om eerst salsa te dansen, je bent namelijk past echt een tata stagiaire als je op salsa dansen hebt gezeten in Suriname. Samen met Yvonne, Anouk en Ingrid ben ik salsa lessen gaan volgen. De eerste twee lessen hadden Ingrid en ik gemist waardoor we de basisstappen in dertig minuten tijd moesten inhalen, dit ging gemakkelijk. Daarna konden we weer aansluiten bij de hele groep. De lessen zelf worden op een leuke manier gegeven, tot op het moment dat de mannen binnenkomen en een vleeskeuring doen. Het laatste halfuurtje moet je namelijk met een man dansen, continu wordt er afgewisseld. Het valt op zich wel mee, maar er zitten van die mannetjes tussen die het er echt om doen. Dat is het enige wat minder is aan de salsa les. Laat ik dan ook maar niet beginnen over de manier waarop je zo een man moet verleiden om met je te dansen, want dan worden jullie er zelfs kriebelig van haha!

Er is nog één maand te gaan, in die periode heb ik nog niet veel ingepland. Behalve dat ik aan de laatste dingen van mijn stage ga werken en dat ik ga genieten van de tijd die ik hier nog heb. Wat de trips betreft, op zaterdag 31 mei ga ik samen met de meiden uit mijn huisje via Jozef Eco Tours naar Berg & dal en naar een goudmijn. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn!
Tevens ga ik ook nog alle dingen eten die je echt alleen in Suriname op zijn lekkerst kunt krijgen zoals: bakabana, pindasoep, roti, kandra vis en niet te vergeten bij de Warung.

See you soon!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Life is short, live your dream and wear your passion!

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 13348

Voorgaande reizen:

24 Juli 2015 - 18 April 2016

Wereldreis

01 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Suriname

Landen bezocht: