Curaçao, dat is pas genieten! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jamie Abraham - WaarBenJij.nu Curaçao, dat is pas genieten! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jamie Abraham - WaarBenJij.nu

Curaçao, dat is pas genieten!

Blijf op de hoogte en volg Jamie

30 Juni 2014 | Curaçao, Curaçao

Dinsdag kwamen Alize, Yvonne en ik aan in Curaçao. De zon scheen, de lucht was blauw en het was heerlijk warm. Alyssa stond ons al op te wachten met haar veel te kleine auto. Ik had nooit verwacht dat er zoveel koffers in zo een kleine gammele auto konden. Het was ongeveer twintig minuten rijden naar onze Villa Ban Topa. Toen we aankwamen werden we rondgeleid in het huis en hebben we onze spullen uitgepakt. Alyssa heeft ons naar haar huis gereden omdat we via haar bij iemand een auto konden huren. Dit was nodig anders konden we nergens komen. We hebben op de terugweg naar huis boodschappen gedaan en daarna zijn we gaan slapen.

Woensdag stonden we vroeg op. We reden richting Westpunt. De eerste stop was bij Christoffel Park. We hadden via via gehoord dat we goed op de auto moesten letten. Het was namelijk mogelijk dat onze auto de berg niet aan kon en dat hij oververhit zou raken. Best spannend dus! Op de route waren er verschillende stop plekken met mooi uitzicht en monumenten uit de slavernij. Toen we weer terug naar de auto liepen, liepen we bijna tegen een grote leguaan aan. Ik schrok me kapot. De leguaan ook want hij deed zijn staart al omhoog om klappen uit te delen, een mooi foto momentje dus!
Onze volgende stop was bij Playa Forti. We hadden gehoord dat je hier van een rots kon springen. Dit moest en zou ik dus doen. Toen ik eenmaal op de plek stond waar ik er af kon springen, begonnen mijn benen te trillen. Alize en ik hadden het een beetje onderschat. Na een paar keer op de rots gestaan te hebben sprong Alize als eerst van de tien meter hoge rots. Daarna sprong ik. Het was geweldig en het water was heerlijk warm en blauw. Het enige minpuntje was dat ik recht op mijn billen kwam, lucky me! Achteraf bleek deze sprong best gevaarlijk te zijn. Iemand is namelijk een keer verkeerd gesprongen waardoor haar ruggenwervel verschoof. Die klap op mijn billen was dus nog niets!
Na onze sprong reden we door de Grote Knip. Het strand was wit en het water was helder blauw. We hadden het ons niet mooier kunnen voorstellen. We hebben heerlijk in de zon gelegen en we hebben gesnorkeld. Na een paar uur gelegen te hebben gingen we nog naar onze laatste stop plek, namelijk Playa Lagun. Het scheen dat het snorkelen hier nog mooier was en inderdaad het klopte. Na niet ineens vijf minuten gesnorkeld te hebben zwom er een zeeschildpad voorbij. Hij zwom zo dichtbij dat ik hem had kunnen aanraken. Ik kon mijn ogen niet geloven.
Onze dag kon niet meer stuk maar de autoband wel. Op onze eerste dag hadden we meteen een lekke band. Gelukkig heb ik een banden verwissel les gehad van papa waardoor ik wist wat we moesten doen. Soms zijn ouders best handig! Gelukkig was er een man zo vriendelijk om de klus te klaren waardoor mijn handen niet vies hoefden te worden, haha. Oké, ik heb hem wel een beetje geholpen maar het was fijn dat hij het meeste werk deed. Toen we wegreden begon een man heel gek te springen. We vonden het maar eng dus we reden door. Totdat Alize ineens zei dat het misschien wel slim was om te stoppen. Net voordat we wilden stoppen, stopte er ook een auto naast ons. Hij wees naar het dak. Ik stapte uit om te kijken en ja hoor.. mijn tas met alle waardevolle spullen lag nog op het dak. De man die zo gek aan het springen was stak zijn duim op en ik ook. Konden we toch nog ergens om lachen!

Donderdag gingen we samen met Bert mee op een tour. Hij liet ons de mooie plekken in Curaçao zien die onbereikbaar waren voor onze auto. Onze eerste stop was bij een boerderij. De boerderij is van een ouder stel die alles zelf verbouwd en op eet. Ze hebben beesten voor de slacht, groente om te eten en bronwater om uit te drinken. Elektriciteit kennen ze niet. Na deze korte stop reden we door naar de noordkant. De zee was erg wild dus het water sloeg hard tegen de kust aan. We hebben hier wat gegeten en genoten van de frisse lucht met het mooie uitzicht. Daarna reden we door om soepschildpadden te spotten. We hebben er in totaal een stuk of vijf gezien.
In de middag waren we weer terug bij onze villa. Na de lunch gingen we naar de autoverhuurder voor onze lekke band. Helaas waren we verdwaald en konden we het pas naar +/- drie uur vinden. Daar ging onze middag! Gelukkig hielden we voet bij stuk en zijn we aan het eind van de middag naar Jan Tiel gereden. Hier hadden we dan ook echt geen spijt van, ook hier was het strand prachtig. Nadat de zon weg was hebben we wat bij Zanzibar gegeten en reden we vervolgens weer terug naar huis.
In de avond ben ik samen met Yvonne naar Cabana gegaan. We hebben hier samen met Daniëlle uit Nederland een Mojito gedronken.

Vrijdag gingen we naar Sea Quarium. Alize en Yvonne gingen met dolfijnen zwemmen. Het was leuk om zo een grote glimlach op hun gezichten te zien, het deed me denken aan het moment dat ik daar in het water lag. Na het zwemmen met de dolfijnen hebben we nog een rondje gelopen langs de flamingo’s, haaien en roggen. Daarna zijn we naar Mambo Beach gereden. In de avond gingen we naar de Fullmoon Party op Kokomo Beach. Het was heel gaaf, al waren er nog meer bakra’s dan in Suriname. De bakara’s hier worden macamba’s genoemd. We gingen vrij vroeg weer weg omdat we de volgende dag vroeg moesten opstaan om naar Klein Curaçao te gaan.

Zaterdag was het zo ver. Op naar Klein Curaçao. Helaas begon de dag met regen en was het vrij bewolkt. Yvonne en trokken ons daar niets van aan en gingen voor op het dek zitten. Nooit gedacht dat we zo doorweekt zouden worden en dat ik kippenvel op mijn hele lichaam zou hebben. We hebben de hele heenreis gebikkeld. Ik weet nou niet of ik bleef zitten omdat ik niet op wilde opgeven of omdat ik het dood eng vond om er vanaf te gaan met zulke hoge golven. Ik denk het laatste!
Op de heenreis hadden we veel geluk, er sprongen een aantal dolfijnen langs de boot. Ik was helemaal happy! Eenmaal op Klein Curaçao aangekomen hebben we allemaal maar genoten. We hebben weer een zeeschildpad gezien en het witte strand was te mooi om waar te zijn. Op het eiland stond ook een oude vuurtoren en een aangestrand schip. Nadat we dit gezien hadden gingen we naar de boot voor de BBQ. Op de terug weg was de zee gelukkig een stuk rustiger en konden we met zijn alle op het voordek liggen. Het was heerlijk! Al was ik op een gegeven moment wel klaar met de brandende zon en de golven. Ik was blij toen we weer veilig aan land waren.
In de avond hebben Yvonne en ik goede tijden slechte tijden terug gekeken, met veel onderbrekingen omdat het internet zo slecht was, daarna zijn we in slaap gevallen.

Zondag heb ik heerlijk uitgeslapen. Ik was gelukkig niet meer zo rood als de dag daarvoor en ik voelde me al minder zeeziek. We hebben rustig aan gedaan en daarna zijn we naar Mambo Beach gereden om voetbal te kijken. Het was bommetje vol. Eerst gingen we op een plek zitten waar het scherm achterliep, dit was niet echt leuk. We besloten daarom maar naar het grote scherm te gaan waar we gezellig tussen alle mensen voetbal konden kijken. De sfeer was fantastisch, vooral toen Nederland scoorde. Iedereen ging helemaal uit zijn plaat en al helemaal toen Nederland won. Wie had dat ooit gedacht! De muziek ging aan en er werden allemaal gezellige nummers afgespeeld, van Viva Hollandia tot K3 aan toe. In de middag bleven we op het strand en hebben we onszelf getrakteerd op Churros. Daarna zijn we naar Willemstad gereden en hebben we een rondje gelopen. We kwamen uit op een plein met wat terrasjes. We hebben daar wat gedronken en daarna zijn we naar huis gereden.

Curaçao was geweldig! Het was een mooie afsluiting van vier onvergetelijke maanden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Life is short, live your dream and wear your passion!

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 596
Totaal aantal bezoekers 13355

Voorgaande reizen:

24 Juli 2015 - 18 April 2016

Wereldreis

01 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Suriname

Landen bezocht: