Een verzameling van momenten - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jamie Abraham - WaarBenJij.nu Een verzameling van momenten - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jamie Abraham - WaarBenJij.nu

Een verzameling van momenten

Blijf op de hoogte en volg Jamie

16 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Zaterdag 7 juni ben ik samen met een groep meiden en jongens naar Carolina kreek geweest. Toen we na 1.5 uur rijden met de bus aankwamen hebben we alle spullen uitgepakt. Daarna hingen we onze hangmatten op. We hebben die dag rustig aan gedaan. Eerst hebben we rondgekeken en daarna gingen we volleyballen met een groepje mensen, erg leuk! Ondanks dat mijn volleybal skills niet meer zo goed waren. Nadat we een goed potje volleybal hadden gespeeld gingen we zwemmen in de kreek. Het water had net zo kleur als cola, soort rood-bruin achtig.

In de middag kregen we cassave soep te eten, het was heerlijk! Daarna heb ik lekker uitgebuikt in mijn twee persoonshangmat. In de avond ging de muziek aan en kwamen de kaarten tevoorschijn. Met een groep gingen we kingzen. Ik ben er meteen achter gekomen dat ik niet goed ben in het niet aankijken van Nikki. Ik mocht haar namelijk niet aankijken en continu maakte ik oogcontact. Ik moest toen met een been omhoog en met één vinger op mijn neus een shotje Borgoe drinken. Aan het eind van de nacht had ik genoeg op en was het spel net op tijd afgelopen.

De volgende dag was ook weer een chill dagje. We hebben gezwommen en in de hangmat gezeten bij het water. In de middag deden de jongens stunts in het water waarbij Gilly de verslaggever was. Op een gegeven moment stonden er meer dan twintig mensen langs de kant naar de jongens te kijken. Het was geniaal, vooral omdat Gilly als Engelse verslaggever alle mensen naar het water toe lokten.


Op dinsdag 10 juni ben ik samen met Ingrid de stad in geweest. We konden ons weer even laten gaan in de Chinese winkels. We hebben heerlijk geshopt en genoeg inkopen gedaan. In de middag hebben we bij Het Vat wat gegeten en daarna zijn we richting huis gegaan. Shopping is our cardio!

Op 12 juni heb ik samen met een grote groep voetbal gekeken bij de V-tunnel. Het was erg leuk om te zien hoe enthousiast de Brazilianen waren. Ze gingen uit hun dak!

Op 13 juni was het de dag van verassingen. Nederland won van Spanje het werd 5-1! We zaten weer met zijn alle bij V-tunnel. Je mocht daar, elke keer dat Nederland scoorde een gratis Parbo biertje ophalen. Daar konden we die avond dus goed gebruik van maken. De sfeer was geweldig. Dit keer gingen wij helemaal uit onze dak en aan het eind ontstond er zelfs door ons een polonaise.


Dagje Stuwmeer
Op 14 juni was ik voor het eerst op de Centrale Markt. Het was nog erg vroeg in de ochtend dus ik was zo ongeveer de enige Bakra die daar rond liep. Er werd van alles geroepen, ze dachten zelfs dat ik Frans was. Gelukkig liep ik niet alleen en hadden ze op een gegeven moment wel genoeg blond gezien. Nadat ik drie grote pompelmoes en pommerak had gehaald ging ik terug naar huis. Toen ik thuis kwam moest ik meteen door naar zin voor het tripje naar het Stuwmeer.

De heenreis naar het stuwmeer ging best snel. Ik was aardig moe dus ik had veel geslapen. Toen we aankwamen moest Elman, de persoon die het tripje had georganiseerd, op zoek naar de bootman. Na een tijdje gewacht te hebben konden we onze spullen inladen. Het was erg mooi om op het stuwmeer te varen. Overal zag je bomen uit het water komen en het was er ontzettend stil. Honderd procent genieten.

Op een gegeven moment stopten we bij een groot eiland. Elman gaf aan dat je aan de ene kant kon zonnen en aan de andere kant kon vissen. Wij besloten aan de kant te liggen waar je kon zonnen. Na tien minuten had ik het bloed heet en verplaatsen we ons toch naar de vis kant. De jongens hadden al twee grote piranha’s gevangen. Het was indrukwekkend om te zien.

We hebben de hele dag in de zon gelegen, gevist, fruit gegeten en gechilld. Perfect day with perfect peolpe.

Aan het eind van de middag begon het opeens heel hard te regenen. Op ons eiland regende het nog niet. We zagen de regen letterlijk naar ons toe komen waaien. Het was heel gaaf om te zien. Nadat de regen opgehouden was gingen we met de boot terug naar het land. In totaal hadden de jongens een stuk of zeven piranha’s gevangen.

Eenmaal aangekomen bij Zin besloten wij: Martijn, Ingrid, Elman en ik daar nog wat te eten. Het was een gezellige afsluiting van de dag.



  • 16 Juni 2014 - 23:25

    Peter:

    ....Maar wanneer begint jouw stage nou eindelijk eens?
    Ik lees alleen maar over uitstapjes, chillen, shoppen en feesten :-)

  • 17 Juni 2014 - 13:07

    Ge:

    Oh Jamie hoe moet dat als weer terug bent in Nederland?Je hebt een half jaar nodig om weer aan de normale wereld te wennen .Een vraag zou je daar altijd willen wonen?Ik denk je ziet het nu door een soort vakantie bril .Maar hoe is het werkelijke leven daar. Je hebt daar een leuke tijd gehad,dat neemt niemand je weer af ,dus blijf genieten,maar kom wel weer met beide benen op de grond,Sorry dat ik dit zeg ,live is hard Het zal leuk zijn als je weer terug bent ,dan kun je mijn :rat"echt zien Hij is een baasje ,bijt mijn armen en benen bont en blauw.Maar kan ook heel lief zijn.Vooral als ie s,morgens wakker wordt.Wie kan zeggen dat ie s,morgens wakker wordt omdat haar oren gewassen worden.Jamie ik kijk uit naar de dag dat je terug komt Veel liefs uit Arnhemxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Life is short, live your dream and wear your passion!

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 13357

Voorgaande reizen:

24 Juli 2015 - 18 April 2016

Wereldreis

01 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Suriname

Landen bezocht: