Honderd procent genieten! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jamie Abraham - WaarBenJij.nu Honderd procent genieten! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jamie Abraham - WaarBenJij.nu

Honderd procent genieten!

Blijf op de hoogte en volg Jamie

15 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag vier april gingen Ingrid en ik samen met Yvonne onze opdrachtgever en de twee leidsters naar Moengo. Eén van de locaties waarbij wij onze opdracht moesten uitvoeren. We moesten om half zes ’s ochtends bij Bosjebrug verzamelen. Dit betekende dat we om 4 uur ´s nachts op moesten staan. Geloof me.. Dit was geen pretje! Gelukkig was het één uur en dertig minuten rijden en kon ik die tijd gebruiken voor een power nap. Toen we aankwamen in Moengo ging Ingrid naar de Sint Theresia school en ik ging naar een andere Wi Toombo school. De kinderen stonden allemaal rondom de Surinaamse vlag, ze zongen het volkslied. Het was indrukwekkend en mooi om te zien. Na deze bijeenkomst gingen alle kinderen naar hun lokaal. Eenmaal aangekomen in het lokaal keken alle kindjes mij met grote ogen aan. In het begin waren ze verlegen maar daarna absoluut niet meer. Ik heb met ze gepraat, gezongen en ze geholpen met het verkleden, lezen, knutselen en spelen van spelletjes. Het was een heerlijke dag!
Rond vier uur kwamen Ingrid en ik thuis. We hebben de pasta opgewarmd en daarna ben ik mijn bed ingedoken. In de avond gingen Ingrid en ik namelijk naar een poolparty. We moesten om negen uur verzamelen bij de bar +597, vervolgens vertrokken we met de partybus naar onze eindbestemming. Onderweg reden we langs het Vat waar we de andere meiden van ons huisje zagen zitten. Nadat we nog één keer langs reden zagen ze mij uit de partybus hangen en roepen.
Toen we bij het hotel aankwamen, dronken we nog wat Parbo biertjes en daarna gingen we naar binnen. Het feest we was geslaagd en al helemaal omdat ik de hoofdprijs had gewonnen. We stonden met z’n alle bij de muziek omdat ze prijzen aan het uitreiken waren. Uit het niets hoorde ik ineens mijn naam, ik was helemaal verbaasd! Ik had een vierdaagse trip inclusief eten gewonnen. Helaas viel deze datum precies op de datum van een ander tripje die ik al geboekt had met de meiden uit mijn huisje. Ik kreeg daardoor wel de kans om iemand anders blij te maken van mijn prijs.

De volgende dag stond ik met een slaperig hoofd op om naar Overbridgde, een heel mooi strand met palmbomen, groter dan White Beach, te gaan met twee jongens (Cliff en Curtis) uit Suriname die we hadden leren kennen. Om half 11 stonden zij keurig op tijd bij onze voordeur. Wij “de niet Surinamers” waren weer te laat. Ik weet niet of het aanpassing is aan de cultuur of dat het gewoon een vrouwentrekje is maar rond 11 uur waren we klaar om te gaan. Toen we aankwamen bij Overbridgde begon het te regenen. We moesten een stukje lopen naar onze hut. Met al die spullen was dat nog best een grote onderneming. Toen we alles op z’n plek hadden in onze hut begon de zon een beetje te schijnen. De dag bestond vooral uit: chillen, chillen, relaxen en chillen. In de loop van de middag hadden we een aantal hangmatten opgehangen in het huisje. We zagen toen al dat het een hele knusse avond zou worden omdat het huisje niet was gemaakt voor zoveel hangmatten. We moesten met zeven personen in een huisje van 4 a 5 personen slapen, maar we hebben het overleefd ondanks het onstabiele huisje met rotte palen. In de middag hebben we ook gezwommen. Er was alleen niet veel water omdat het eb was. We voelen de netten tegen de piranha’s op de grond liggen, na het zwemmen gingen Alize en ik met de jongens een potje voetballen. In de hitte was het bijna niet te doen dus ik gaf nadat het door een eigen goal 2-1 werd gaf ik op. Zwemmen was toch wat lekkerder in het warme weer! Aan het eind van de middag was er heel veel regen. Gelukkig had het huisje twee zeilen aan de zijkant die we naar beneden konden doen, anders werden we zeiknat. Dat het regende hield ons niet tegen om te gaan BBQ-en. Curtis één van de jongens had de kip voor op de BBQ voorbereid. Het zag er heerlijk uit en het rook ook nog eens lekker. Toen we kip klaar was gaf Yvonne aan dat ze niet zoveel kip wilden. Ik dacht “dit is mijn kans!”. So guess what.. ik heb twee grote stukken kippenpoot met borst opgegeten. Het was zooooo lekker, echt onbeschrijfelijk. Alsof er een engeltje op mijn tong pieste haha. Mijn gedachte was dan ook: waarom ben ik in godsnaam vegetarisch. Vanaf toen bedacht ik me dat “vlees met mate” mijn nieuwe motto is. Wat Suriname wel niet met je kan doen.
In de avond werden de flessen Borgoe en Cola open gemaakt, of nou ja.. in de middag eigenlijk ook al! We hebben een gezellige avond gehad. We hebben gedanst, gepraat, gelachen en gezwommen. Tijdens het zwemmen keek in naar sterrenhemel, toen er plotseling een vallend ster langs schoot. Ik heb nog nooit zo duidelijk een vallende ster gezien. Het was ontzettend mooi en bijzonder! Laat in de nacht gingen we slapen. Sommige lagen al in bed.. uuh in de hangmat. Het slapen ging best prima ondanks het gesnurk en dat we krap tegen elkaar aanlagen. De volgende dag hebben we eigenlijk bijna niets gedaan behalve in de hangmat gelegen en gepraat. We hebben ook nog even gezwommen en daarna hebben we ons opgefrist en zijn we naar huis gereden.

Maandag 14 april ging ik met Yvonne mee om Roland haar vriend op te halen bij het vliegveld. In de avond gingen de andere vroeg naar bed. Yvonne, Roland en ik bleven buiten zitten. We hebben geproost op Rolands aanwezigheid en laat het nou net zo zijn dat hij benieuwd was naar de Borgoe, dus de fles Borgoe hebben we toen maar open gemaakt en helemaal opgedronken. We me moesten toch ergens mee proosten! Het was een gezellige avond, toch weer even fijn om een man in ons midden te hebben haha.

  • 15 April 2014 - 20:39

    Mandy:

    Haha heeerlijk genieten dus! en een jamie die vlees eet! dat worden niet meer alleen knakworstjes eten als we weer in Nederland zijn :D :D

  • 15 April 2014 - 20:53

    Ingrid Abraham:

    Dat klinkt weer allemaal heel bekend in de oren.
    Jullie zijn echte feest beesten hahaha! Deze keer ook wat werk verhalen! Ik ben blij dat je het daar zo leuk vindt, de foto's met de kinderen zeggen genoeg, je straalt :-)
    Wat!!! vlees!!! Flexetarier heet dat geloof ik....heel gezond!
    Cu you next monday, love and kisses xxx mama

  • 16 April 2014 - 20:27

    Carol Abraham:

    You say you like chicken, wait until you taste goose Ha Ha, you really are having a great time, xxx

  • 17 April 2014 - 11:28

    Melanie Zwartjens:

    Geweldige verhalen Jaims! Hoe je het ook verteld, ik zie het helemaal voor me haha!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Lekker genieten daar! Ik zie uit naar je volgende avontuur!

    Liefs xxx
    Melanie

  • 17 April 2014 - 12:04

    Ge:

    Jamie je eet een dier wat erg die beesten kunnen niet allemaal blijven leven een boer moet ook leven.Het was weer een feest verhaal Je bent maar eens jong geniet ,maar denk aan de kast!!!!













































    Het was weer een feest verhaal.Je bent maar eens jong Geniet er maar van Maar denk aan de kast!!
    Vandaag komen papa /mama.zij kijken er erg naar uit .Ben benieuwt hoe zij het vindenMijn benen zijn bont en blauw door het kleine draakje.Het kost me veel moeite om hem zindelijk te maken Maar dat houd me bezig s, nachts is ie nog het rustigt.Dan slaapt ie echt de hele tijd.tot ik er zelf uit moet ,dan lat ikhem plassen en poepen en gaat ie weer slapen.Mijn troost is er komt een einde aan .Over 2maanden is het een stuk beter hoop ik.Ga je nog iets leuksdoen met de fam,Dit was het weer vanuit Arnhem xxxx































    g











Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Life is short, live your dream and wear your passion!

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 13387

Voorgaande reizen:

24 Juli 2015 - 18 April 2016

Wereldreis

01 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Suriname

Landen bezocht: